protože se skládají ze subjektivního pohledu pacientů v dotaznících a z dat, která poskytují nemocnice zdravotní pojišťovně v rámci smluvního vztahu. Paradoxně smluvní partner hodnotí smluvního partnera. Hodnotí se kvalita a efektivita zdravotní péče, náročnost léčených diagnóz, výsledky léčby, komplexnost poskytovaných služeb, komfort pro pacienty a jejich spokojenost. Zařízení se v hodnocení třídí na fakultní nemocnice, všeobecné nemocnice a specializovaná zařízení. To je neobjektivní. Je přece veřejně známo, jaké jsou cenové rozdíly mezi těmito druhy zdravotnických zařízení, a je nepovedeným vtipem vyhodnocovat nákladovost hospitalizací při současných úhradách za léčbu na lůžkových odděleních všeobecných nemocnic.
Zdravotní pojišťovna a poskytovatel ústavní péče jsou ve smluvním vztahu, jehož hlavním předmětem je dohoda o poskytování komplexní ambulantní péče, laboratorní diagnostiky, zobrazovací diagnostiky a lůžkové péči v nepřetržitém režimu. Smlouva je dokumentem definujícím pravidla, podle kterých je poskytována zdravotní péče ve prospěch plátců pojistného. Je nelogické, aby jeden smluvní partner hodnotil druhého a přitom měli stejný cíl, tj. zajistit kvalitní zdravotní péči pro pacienta, když jeden chce při poskytování zdravotní péče více zdrojů ušetřit a druhý více zdrojů vydělat. Bohužel, zdravotní pojišťovna často zapomíná, že není majitelem zdrojů povinného veřejného zdravotního pojištění. Zdravotní pojišťovna zdroje veřejného zdravotního pojištění pouze spravuje.
Dobrý příklad je z Evropy - Health Consumer Powerhouse vydává každoročně Euro Health Consumer Index report, kterým se zveřejňuje hodnocení úrovně kvality zdravotnických systémů ve státech Evropy. Tento je realizován s podporou Evropské komise a jejího generálního ředitelství pro informační společnost a média. Vzniká z kombinace veřejných statistik, hlasování pacientů, nezávislých průzkumů ve spolupráci s komisí odborníků na ochranu pacientů. Z logiky vztahu zdravotní pojišťovna a poskytovatel, tak v souladu s příkladem EHCI vyplývá, že právo hodnotit a sestavovat žebříčky nemá zdravotní pojišťovna ani poskytovatel. Toto právo patří nezávislé spotřebitelské organizaci.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu zakázáno.
Stránka Naše návody používá cookies. Více informací zde.