dokáží být smutné, šťastné, rozzlobené. Přitom jedna studie za druhou ukazují, že temperament dívek a chlapců má sice odlišnosti, ale ne až tak velké jak si kolikrát myslí rodiče vychovávající své syny v přesvědčení, že kluci nepláčou. Děti obou pohlaví se neliší v prožívaných emocích, dokáží být smutné, šťastné, rozzlobené. V tom rozdíl není. Někteří kluci mají dokonce větší sklon plakat než dívky. Rozdíl je hlavně v tom, jak okolí reaguje na jejich emocionální projevy. Matky např. mluví o smutku více se svými dcerami než se syny.
u nich se o smutku tolik nemluví. Rodiče často učí své syny, že vyjádření smutku je hlavně pro dívky. Přesto, že smutek patří k základním emocím, u chlapců se nepodporuje. Zato u dívek ano. Samozřejmě, pocit smutku se jen tak nevypaří, a protože se nedá vyjádřit pláčem, projeví se jinak. U chlapců jsou kulturně více přijímány projevy hněvu. Proto jako děti mohou bojovat, být agresivní a jsou za to méně kritizováni než za pláč.
Smutné situace se probírají podrobněji, převládá tendence přehrávat si v duchu tyto situace znovu a znovu, což se později projevuje i v dospělém životě. Např. na hádku manželé reagují různě. Zatímco muž řeší situaci většinou jen jednou, žena má potřebu se v duchu k situaci opakovaně vracet a znovu prožívat negativní emoce, čímž se stále více rozrušuje. Podle některých vědců tento rozdíl ukazuje, proč jsou ženy depresivnější než muži.
Možná by v dospělosti nebyli takoví agresivní, a stejně u dívek by se nemělo podporovat, aby se smutkem tolik zabývaly. Možná by se dívky měly trochu poučit od chlapců a stejně chlapci od děvčat. Protože čím více strategií zvládání zátěžových situací má člověk na výběr, tím přijatelnější jeho reakce mohou být.
a vzhledem k vrstvení společnosti se museli stát hlavou rodiny a zajistit ji, vznikly rozdíly ve výchově, aby se podporovala mužská síla a u žen jejich jemnost. Ale v dnešní společnosti mají ženy možnost postarat se samy o sebe a muži mají možnost projevit jemnocit, a proto je důležité, aby byly výchovné postupy voleny s ohledem na rozdíly, které mezi pohlavími jsou. Jako je např. u chlapců vyšší podíl svalové hmoty či testosteronu, lepší prostorové vidění a u dívek jsou vyzdvihovány zase jiné přednosti.
Je třeba děti nechat, aby byly samy sebou, aby byly podporované v rozvoji svého potenciálu.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu zakázáno.
Stránka Naše návody používá cookies. Více informací zde.