Poukazují na to, že peníze symbolizují sílu, svobodu a sociální status. V důsledku toho, když lidé myslí na peníze, mají tendenci se cítit silnější. Studie dokonce zjistili, že lidé, kteří přemýšleli o penězích, měli menší tendenci požádat o pomoc a cítili menší fyzickou bolest jako kontrolní skupina při výzkumu. Samotné myšlení na peníze, jinými slovy, může být pěkně silná záležitost.
Pokud vědci lidem připomínali peníze, které utratili, měli tendenci se tito lidé cítit slabší než kontrolní skupina. A pro některé lidi tato myšlenka vedla dále k přemýšlení o nezaplacených účtech a jiných stresorech, které následně mohly vést k pocitům slabosti.
mají tendenci u lidí produkovat abstraktnější myšlenky při rozhodování o koupi. To znamená, že pokud myslíme abstraktně, pravděpodobně budeme i nakupovat jinak.
Jedna experimentální skupina byla připravena přemýšlet o penězích s obrázky kreditních karet a hotovosti. / Také se jich ptali, čemu dávají přednost. / Kontrolní skupině byly ukázány fotografie rádia a cédéček nebo obchod s potravinami a notebooky. Pak vědci požádali účastníky, aby si představili nákup rádia. Poté se některých zeptali, zda by byli s koupí spokojeni, kdyby zvuk rádia byl dobrý, ale ukazatel času by byl těžce čitelný. Jiných se zeptali, zda by byli spokojeni, kdyby kvalita zvuku byla špatná, ale ukazatel času byl užitečný. Vědci zjistili, že účastníci, kteří přemýšleli o penězích, se více zajímali o centrální funkce, kvalitu zvuku, než kontrolní skupina. Čili pokud jsou lidé navedení přemýšlet před koupí na peníze, následně přemýšlejí víc abstraktně a více se zaměřují na centrální funkce produktů než lidé, kteří na peníze nemysleli. Např. v případě myčky nádobí, to může znamenat větší zaměření se právě na to, jak čisté bude nádobí po umytí, a méně na různé typy dostupných cyklů.
že lidé, kteří byli donuceni myslet na peníze se nechali více ovlivnit značkou a hodnotou značky, než kontrolní skupina pravděpodobně proto, že mysleli více abstraktně.
aby se více zamýšleli nad tím, jak peníze ovlivňují to, co nakoupí. Dokonce i popis produktů v případě, že evokují myšlenky na bohatství, může mít vliv na rozhodování spotřebitelů. Vzhledem k tomu, že vlivem prostředí myslíme na peníze často, si vědci myslí, že bychom měli znát psychologické důsledky tohoto přemýšlení.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu zakázáno.
Stránka Naše návody používá cookies. Více informací zde.