Výprodej láká, ale pozor, ne vše je tak, jak vypadá!

Datum článku: 6. 9. 2016

Výprodej! Lahodné slůvko pro mnoho žen, postrach mužů a často i finančního rozpočtu celé rodiny. Obchodníci lákají na slevy, které často ani slevami nejsou. Těsně před plánovaným výprodejem ceny navýší, aby je mohli buď srovnat, nepatrně snížit, ale často i mírně navýšit. A na to je třeba si dávat velký pozor! Vždyť lákavých padesát procent může být ve finále jen deset a navíc na věc, kterou nutně nepotřebujete! Myslete i na to, když bude zběsile běhat mezi plnými regály, které tak lákají...

Výprodej láká, ale pozor, ne vše je tak, jak vypadá!

Chci to nebo to potřebuji?

Jen co vejdete domů, hodíte se na gauč s rozloženými taškami kolem vás. Pomalu si začínáte uvědomovat částku, kterou jste utratili za všechno toto jmění. Opět jednou jste překročili svůj rozpočet a příští měsíc můžete jen tiše sedět doma a ne vyrazit si s kamarádkami do kina nebo na večeři. Takže konec konců, ani nebudete mít kde pořádně provětrat ty šaty, které jste si právě koupila. Pak si to vysypete na hromádku a přichází rána číslo dvě. Znovu jste koupila hromadu hlouposti, bez kterých byste se v pohodě obešla. Vždyť jak jinak chcete omluvit to, že jste si pořídila další dvě sukně, i když vám ty co máte, visí stále nepoužívané ve skříni. Nepřesvědčila jste se ani při pohledu na další lodičky a selhala jste i při oddělení s kosmetikou. Všude se skvěla výrazná sleva, tak proč ji nevyužít! Přesně, protože obchody od nás očekávají takové chování a prudce útočí na vaše city. Takže, když jste se již poněkolikáté dostali do problémů, raději se vyhněte takovým akcím, nebo si trošku pocvičte vaši pevnou vůli. Když budete mít plný košík zamyslete se, co z toho reálně potřebujete a co jen aktuálně chcete, protože se vám zdá cena lákavá. Takto můžete po střízlivém uvažování ušetřit množství peněz, které využijete efektivnějším způsobem.

Pozor na záruky

Chyták na nás zvyknou obchody uplatnit i v případě záruky. Mezi výprodejové zboží rádi včlení i kousky, které jsou z nějakých důvodů v akciové ceně proto, že nesplňují všechna kritéria prodávajícího produktu. Pak když doma odhalíte tuto chybu, v obchodě vás pak nepříjemně překvapí informací, že vaše reklamace nemůže být vyřízena, protože zboží bylo vadné již při samotné koupi. Aby se takto mohli ubránit, musí však do záručního listu jasně uvést tuto vadu, případně u oblečení na to jasně uvědomit. Kupující tím dává zároveň i souhlas, že o tom ví a přesto si tuto věc kupuje. Také platí pravidlo, že záruka se nevztahuje pouze na uvedenou chybu, na ostatní poruchy platí dvouleté lhůty. Pozor dávejte i na lákavě uvedená procenta na sděleních. Když je na nich napsáno nějaké číslo, neznamená to, že zcela veškeré zboží bude s touto slevou. Úplně jim postačí dát tam pár kousků s tímto snížením a ostatní už budou nabízeny s menší slevou nebo zcela bez slevy.

Zkontrolujte si reálné ceny

Další pastí jsou samotné ceny. My vidíme pouze skvěle uvedené snížení a nezamyslíme se nad tím, zda jsou uvedená čísla opravdu reálná. Uměle vytvořené původní ceny nás totiž mohou jednoduše oklamat. Nemusíte sledovat vyvolené zboží po několik týdnů. Postačí, pokud najdete něco podobného třeba i v jiném obchodě a budete to moci ověřit. Dávejte pozor i na přelepené cenovky. Pod nimi se totiž může nacházet překvapivě jiná cena, než uvádí sleva. A v neposlední řadě si nezapomeňte zkontrolovat i účty. Při velkém přeceňování může dojít k mírné nebo možná i vědomé chybě. Takže sledujte pak i výslednou částku, aby vám při koupi více věcí neušlo něco z pozornosti. Doma si už pak můžete jen tiše zanadávat a poučit se do budoucnosti.

Konkurence nespí

A proto se v chvatu nerozběhněte hned v prvním obchodě, abyste pak nezjistili u sousedů, že to tam prodávají mnohem levnější. Když chcete opravdu dobře nakoupit, vyčleňte si na to jedno odpoledne a oběhněte více obchodů. Pokud to není jediná věc v akci, tak ji nekupujte hned a zjistěte i u konkurenci, co by bylo pro vás nejvhodnější. Pokud jdete kupovat elektroniku nebo jiné spotřební zboží, pokuste se to najít i přes internet. Tyto obchody mají často kvůli nižším nákladům i nižší ceny. V jejich případě však dávejte pozor, abyste nakonec kvůli poštovnému nezaplatili za tu věc více, než v blízkém obchodě.

Autor: Lenka Kostková