Němečtí vědci zpochybnili ekologičnost elektromobilů. Podle nové studie pomáhají životnímu prostředí jen na papíře a ve skutečnosti jsou škodlivější než vozy s dieselovými motory. Zprávu vypracoval profesor fyziky na Kolínské univerzitě. Pokud se vezmou v úvahu emise oxidu uhličitého (CO2) vyprodukované při výrobě baterií a při výrobě elektřiny v Německu, elektromobily zatěžují ovzduší o 11% až 28% více než dieslová auta. Hodně energie se totiž spotřebuje při těžbě a zpracování lithia, kobaltu a manganu používaných při výrobě baterií do aut. Při výrobě baterie pro Tesla Model 3 se vyprodukuje 11 až 15 tun CO2, uvedla studie. Při životnosti baterie 10 let a 15.000 kilometrech ujetých ročně to znamená 73 až 98 gramů CO2 na kilometr, tvrdí autoři studie. Když se vezmou v úvahu emise z výroby elektřiny, Tesla ve skutečnosti produkuje 156 až 181 gramů CO2 na kilometr, což je podstatně více než srovnatelné dieslové Mercedesy.
To, že Evropská unie (EU) klasifikuje elektromobily jako auta s nulovými emisemi, je podle autorů studie klamavé. Podle plánů EU by od roku 2030 měl platit emisní limit 59 gramů CO2 na kilometr, což odpovídá spotřebě 2,2 litru dieselu nebo 2,6 litru benzínu na 100 kilometrů a to je podle studie technicky nerealistické. Automobilky proto postupně přesouvají těžiště své nabídky na elektrické vozy.
Autor: Martina DvořákováJakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu zakázáno.
Stránka Naše návody používá cookies. Více informací zde.