Jak nepřibrat ani o Vánocích?

Nejkrásnější svátky roku se ještě ani nezačnou a už se mnozí bojí, že opět přiberou. Ve většině domácností se přes Vánoce stoly doslova prohýbají pod tíhou typických vánočních dobrot. Vždyť bez smaženého kapra, čočkové polévky a majonézové salátu si Vánoce někteří neumějí představit. A po jídle hned hop s dobrým zákuskem rovnou před televizor na vánoční pohádky.

Jak nepřibrat ani o Vánocích?

Věřte, že Vánoce můžete zvládnout úplně v pohodě, bez zažívacích potíží,

přejídání a navíc se můžete cítit svěží a fit. Představa takových Vánoc je sice pěkná, to co následuje potom však už tak růžově nevypadá. Všichni jsme přejedení, bolí nás žaludky, nechce se nám ani pohnout, nemluvě již o tom, jak těžko se nabalené kilogramy shazují.

Jak na to

Kolik z nás dělá chybu už při vánočním vypékání. Správná hospodyňka musí všechno ochutnat: zda má těsto správnou konzistenci, zda je polévka správně dochucená, kapr dostatečně vysmažený, zda budou zákusky chutnat a zda máme ty pravé salonky a kolekce. Stop! Do ochutnávání zapojte i vaše rodinné příslušníky, vždyť štědrou večeři budou jíst i oni. Poproste partnera a děti, alespoň se nebudou nudit, pomohou a vy nepřiberete. A mějte na paměti, že Vánoce přijdou, ať už máte napečeno 7 druhů cukroví nebo ne!

Místo četných druhů zákusků nakupte více ovoce

Cenově to vyjde na stejno a uděláte tak něco pro své zdraví. Vitamínů v zimě není nikdy dost. Místo sladkostí připravte do misky čerstvé nebo sušené ovoce a pojídejte ho při pohádkách. Namísto šlehačkových koláčů upečte ovocné či želé, nezapomeňte na ořechy, které můžete během celých svátků pojídat místo chipsů a bonbónů.

Po dobrém jídle by měla následovat dobrá a delší procházka

Pohyb na čerstvém vzduchu prospěje tělu a pročistí mysl. A pod nohama vrzající sníh ke správné vánoční romantice určitě patří. Během dvou vánočních svátků se místo sledování televize vyberte s dětmi na lyžovačku či sáňkování a shodíte pár kilo už během Vánoc.

Další tipy jak si osvěžit Vánoce

Zhubnout můžete již během předvánočního úklidu, leštění podlah a mytí oken. Chce to jen správný postoj a pár účinných pravidelných pohybů. Pokud nepotřebujete shodit, zpevníte e si stehna, zadek i záda. Během sledování vánočního programu můžete posilovat hýžďové svalstvo střídavým stahováním a uvolňováním. A během silvestrovské noci nezapomeňte: tanec, tanec a zase jen tanec. Při něm jsou v pohybu všechny svaly těla, hubnutí je o to účinnější. Samozřejmě pokud to nepřeženete s novoročním punčem a koláčky.

I tradiční jídla se dají připravit zdravě a chutně

Bramborový salát připravte s bílým jogurtem nebo si letos dejte lehčí zeleninový salát.  Kapr nemusí být výlučně smažený, může být i uvařený. Pokud preferujete jinou rybu, pstruha či lososa, ty jsou výborné přírodní, připravené na másle, případně ogrilované a podávané s čerstvou zeleninou a plátkem citronu.

Jelikož přibrat se dá z jídla, ale i alkoholu,

mírněte se i v konzumaci tvrdého alkoholu, pijte lehké bílé víno, omezte i šumivá vína, z nichž později zbytečně bolí hlava, a nezapomeňte na dostatečné množství tekutin, zejména minerálek, ovocných šťáv či teplého bylinného čaje se lžičkou medu. Mimochodem, med sladká a zdravá pochoutka neodmyslitelně k Vánocům patří. Natřete si ho na oplatku a o zdravou sladkost máte postaráno.

Tak co, ještě se Vánoc děsíte?

Slibte si sami sobě ještě před Vánocemi, že tento rok to s jídlem nepřeženete. Pak to nebudete muset přehánět s novoročními předsevzetími!
 

comments powered by Disqus