Pozor, za jarní únavou se může skrývat i závažné onemocnění!

Jarní únava se nezařazuje mezi klasické diagnózy, ale i přesto jí trpí většina populace. Příčin může být mnoho. I když se neumíme dočkat slunečních paprsků, náhle oteplení způsobuje většině populace zpomalené reakce až stav malátnosti, mnozí lidé se propracují až k pocitům deprese. Nedokážeme se těšit ze sluníčka, když prostě nemůžeme. Jsme nesoustředění, unavení a hrozí riziko nehod a úrazů. Jsme podráždění sami ze sebe, protože nemůžeme vykonávat běžné denní činnosti.

Pozor, za jarní únavou se může skrývat i závažné onemocnění!

Příčiny neskutečné únavy mohou být různé

Pokud vyloučíme různá onemocnění, tak hlavní příčinou je nedostatek slunečního světla během zimních měsíců a tím i nižší příjem vitamínů a minerálů. Během zimy trávíme většinu času uvnitř, nevěnujeme se sportu, nemáme pohybovou aktivitu, chybí nám čerstvý vzduch a naše tělo se nezbavuje všech škodlivin, které do něj dostáváme.

Otužování

V zimě se můžeme věnovat očistě různými způsoby. Je třeba dbát na přísun vitaminů, chodit pravidelně na čerstvý vzduch, věnovat se zimním sportům. Vhodná je i sauna. Po sauně následuje studená sprcha, bazén se studenou vodou, v zimě sníh. Tento postup je vhodné opakovat 3 x po sobě. Během pobytu v sauně je důležité zajistit dostatečný příjem tekutin. Sauna působí antistresově a celkově regeneruje organismus. Je však třeba pamatovat i na to, že není vhodná pro každého. Nedoporučuje se pro pacienty s kardiovaskulárními chorobami, onemocněními ledvin, epilepsií, záněty žil. Otužování organismu je také vhodnou alternativou boje proti únavě. Netřeba se do ničeho nutit, postupně je třeba přejít z vlažné vody na studenou. Příjem tekutin je samozřejmostí. Upřednostňujeme bylinkové čaje, vodu a minerální vody.

Na jaře se hladina hormonů ve vašem těle začíná zvedat,

zrychluje se metabolismus. Tělo je unavené a malátné, neumí se samo nastavit na novou etapu. Pokud nemáme jiné zdravotní problémy, naše tělo by se mělo zregenerovat za pár dní. Existují různé očistné kúry, změna stravování a zpestření jídelníčku a vitamíny v podobě zeleniny a ovoce. Zároveň se s delšími dny zvyšuje i naše aktivita a organizmus dočerpává zásoby vitamínů. Ve spěchu je důležité nezapomínat ani na radosti a kromě povinností si třeba dopřát i kontakt s jinými lidmi a volnočasové aktivity.

Pozor na onemocnění

Únavu však mohou mít na svědomí i různá onemocnění, se kterými si sami neporadíme. Pokud dodržujeme všechny zásady zdravého života a přesto se necítíme dobře, je třeba zajít za odborníkem. Za únavou se mohou skrývat poruchy štítné žlázy. Na rozdíl od jarní únavy může stav přetrvávat i několik let a bývá spojen se svalovými problémy, vysokým krevním tlakem či zácpou.

Klimakterium je také doprovázeno únavou,

depresí a sníženou výkonností. V první řadě je třeba udělat krevní testy a vyloučit anémii, různá virová onemocnění jater, hepatitidu typu C.

Pokud se rozhodnete únavu ignorovat,

může dojít až do únavového syndromu, kdy je již organismus natolik unavený, že vás vyřadí úplně ze života a vy už nemůžete ani vstát z postele.

Proti únavě je vhodný kopřivový životabudič

Do 3,5 litru vody namočíme 80 kopřiv a 4 citrony nakrájené na kolečka a necháme jeden den odstát. Směs přecedíme a svaříme s 200 gramy kyseliny citrónové a smícháme s 3,5 kg krystalového cukru. Tento zázračný nápoj by vás měl postavit na nohy a doplnit potřebné vitamíny do organismu.

comments powered by Disqus