Třeba se s ním o tom mluvit. Už v mateřské škole o tom říkají předškolákům. Rodiče by měli mít pozitivní postoj ke škole, aby ho správně naladili, protože dítě přebírá postoj rodičů. Proto by ho neměli strašit, že bude mít povinnosti, ale měli by vyzvednout plusy. Děti by měly absolvovat alespoň poslední předškolní rok v mateřské škole. Když ne na úplně celý den, tak alespoň na dopoledne. Je to dobrá příprava.
Měli by zaujmout takový postoj, že pozná nové lidi, dozví se spoustu nových a zajímavých věcí. Závisí to i od výchovy. Rodiče by se měli dítěti věnovat už v předškolním věku. Číst si s ním knihy, encyklopedie, aby si vypěstovalo vztah ke knihám, a vést ho k tomu, aby mělo radost z poznávání. Nemělo by hrávat jen takové hry, kde se nic nenaučí. Dospělí by měli od malička pěstovat jeho zájmy, například poznávat přírodu, zvířata.
Velký problém je denní režim. Tyto návyky se vytvářejí, nepřijdou jen tak samy od sebe. U dětí, které jsou hyperaktivní, se budují těžko. Návyky pevné vůle nebo vytrvalosti se dají vytvořit prostřednictvím denního režimu. Rodič musí dítěti vštípit, že přijde ze školy, vymění si knížky, chvilku si odpočine, naučí se a až pak se bude hrát a mít volno. Dennodenně s ním musí sedět nad knihami a úkoly, aby se tyto návyky vypěstovaly. Protože když se děti jednou učí dříve, pak později, jindy se vymluví, že se jim nechce, tehdy se naučí uhýbat a nenaučí se překonávat překážky.
Tehdy třeba být s ní v kontaktu a rozebírat dané problémy. Co se událo a proč se to událo. Někdy je trochu chyba i v dětech nebo možná ve výchově. Mnohé děti se zpočátku nevydrží soustředit, neposedí a doma se některé takové přestupky tolerují.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu zakázáno.
Stránka Naše návody používá cookies. Více informací zde.