Pondělí není špatný pracovní den, jen je třeba pracovat a ne být jednou nohou ještě ve víkendu

Lidé, kteří pracují v nepřetržitém pracovním provozu často ani nevnímají, že je pondělí. Ale ti, co mají všechny víkendy volné tento den většinou nesnáší, protože je pro ně prvním pracovním dnem v týdnu a pátek vidí v nedohlednu. Jsou sice lidé, kteří se již v neděli nudí a těší se na pracovní kolotoč, ale ti jsou spíše výjimkou a těm radit nebudeme. Poradíme ale vám, kterým se pondělní úspěšný návrat k pracovním stolům příliš nedaří.

pondělí, práce, pracovní řád, zaměstnání, vztahy, sociální sítě, Face book

Kdyby bylo pondělí...

Narážky typu "kdyby pondělí byly boty, byly by to crocsy" sice vyvolají pobavený úsměv, ale samotný fakt, že velká část pracující populace nesnáší první den v týdnu natolik, že se předhání ve vyjádření co nejvyššího stupně frustrace, který jim tento den přináší. Jistě, nemůže každý milovat svou práci. Ale každý by se o to ale měl přinejmenším pokusit. I proto nabízíme sérii kariérních tipů, které vám ke změně pohledu na práci budou nápomocné. Tedy, pokud chcete.

Změňte pracovní návyky

Někdy stačí místo ventilovaných póz na sociálních sítích, pouze změnit několik pracovních návyků. Zdají se to být sice nepodstatné detaily, ale jak víme, detaily vytvářejí důležitý celek. Mají tedy mamutí vliv na to, jak se v pracovním životě cítíte. Zkuste to!

Pořádek na stole

Bordel patří do šuplíků, tak šup tam s ním. Na pracovní stůl patří výhradně to, co bezprostředně potřebujete k provedení úkolu. Je to jednoduché: Vizuální klid vede k vnitřnímu, mentálnímu klidu. Každý, kdo pracuje, potřebuje mentální klid jako sůl.

Vstaňte dříve

Ne mnohem. Spánek je přece důležitý. Ale posunutí budíku už o 15 minut směrem nepříznivým vůči spánku, získáte mnohem víc. Například klidnější ráno, kdy nemusíte spěchat či si neustále si opakovat, co nesmíte zapomenout (a nakonec to síla zákonu schválnosti zařídí tak, že to stejně zapomenete...). A není nic lepšího než v klidu si vypít ranní kávu či absolvovat ranní beauty rituál bez neustálého dívání se na hodinky.

Ranní emailová seance

Věděli jste, že Tim Cook, CEO společnosti Apple, si otevírá pracovní maily výhradně každý den ve čtyři hodiny ráno. Pozor, tehdy nechodí spát, ale je už vzhůru. Začít pracovní den vybavením bezodkladné komunikace je vysoce doporučený návyk špičkových manažerů. Jde totiž o nenáročný úkon, který přece musíte udělat a rozproudí ve vás tu správnou energii na další činnosti. Nemluvě o tom, že ráno vám to myslí mnohem lépe než pozdě v noci, kdy zákonitě úřaduje večerní únava.

Dělejte si poznámky

Spoléhat se na svou vynikající paměť je sice pěkné a zajisté je to i znak sebejistoty, mnohem spolehlivější však je, využívání digitálních záznamových zařízení. Jednak určitě na nic nezapomenete a navíc chytrý telefon či tablet neslouží jen na sociální sítě.

Přineste si oběd

Domácí saláty, obložené housky nebo svačinové polévky mají své nesporné výhody. Kromě toho, že si k obědu připravíte to, co sami chcete (nemusíte se omezovat nabídkou blízkých restaurací), je to mnohem zdravější a také levnější. Vlastně, všechno je levnější než denní menu, za které každý den zaplatíte většinou kolem sta korun a jste rádi, že nevíte, z čehož to bylo ve skutečnosti vyrobeno.

Ignorujte sociální sítě

Chcete motivaci? Je to jeden z důležitých klíčů k rapidnímu zvýšení produktivity. Sice se to nezdá, ale zprávy a neustále kontrolování novinek na sociálních sítích (Facebook, ...) zabere denně velmi mnoho času. Schválně, zkusili jste si to někdy spočítat? Během pracovní doby by měl být vypnut. Jsou pracoviště, kde to mají zaměstnanci přímo zakázané pracovním řádem, ale i když to v tom vašem nenajdete, respektujte osmihodinovou pracovní morálku.

comments powered by Disqus


Podobné články


Chcete být manažerem firmy? Oblékejte se tak, jako když jím již jste!

Úspěch v práci jde ruku v ruce s oblečením. Je to tomu tak, i když můžete namítnout, že inteligence se podle...
více...

Kalendář a diář zabrání chaosu v aktivitách a pomůže najít i volný čas

Stíhat vše, to chce kromě rychlosti i dobrou organizaci času. A čas, to je hodně cenná deviza. Jak to ale udělat,...
více...

Jak posílit sebevědomí a získat charisma?

Závidíte lidem, kteří mají charisma? Ale víte vůbec, co to vlastně charisma je? Většina z nás ho ani neumí...
více...

Práce, to není jen plat a náplň! To je i pracovní prostředí, které má velký vliv na pracovní výkony!

Práce, která baví a naplňuje, to je pro většinu lidí výhra. Ale to, co lidi motivuje k podávání perfektních...
více...

Období mezi dvaceti a třiceti roky je ideální pro budování kariéry a zakládání rodiny

Generace dnešních dvacetiletých má úplně jiné starosti než jejich rodiče. Ti se již většinou starali o ně,...
více...

Krátký spánek po obědě prodlužuje život a netrpí ani efektivita práce

Krátký spánek po obědě? Dobrá volba! Siesta během dne prý snižuje riziko infarktu. Ve firmách, kde je spánek...
více...

Obtěžování na pracovišti je trestný čin, nebojte se ho oznámit!

Obtěžování na pracovišti není jednoduchou ani příjemnou situací, kterou by chtěl někdo z nás zažívat....
více...

Máte den, kdy se vám vůbec nedaří? Změňte své myšlení!

Občas se nám stává, že čehokoliv se dotkneme, změní se na nezdar. Nemusí být ani třináctého, ale všechno,...
více...

Sedm bodů, které vás zbaví únavy

Moderní technika nám šetří spoustu času, tak proč jsme stále unavení? Ano, je zde únavový syndrom, ale to je již...
více...

Sedm kroků ke štěstí

Kdo by si nepřál prožít šťastný život? Ale často o tom jen mluvíme a nic proto neděláme. Kdy jste si...
více...