Sleva - zázračné slovo, které tak rádi posloucháme

Proč tak rádi slyšíme na slov sleva, akce a podobné výrazy? Bojíme se manipulace ze stran obchodníků, ale oni jen dokáží dovedně zahrát na struny, které jsou nám občas tak blízké...

sleva, black friday, úspora, peníze, lidé, myšlení

Černý pátek - Black friday

Slovo "sleva" na nás stále působí magicky, ale na zvýšení prodeje zboží nebo služeb je dnes k dispozici i sofisitikovanejší přístup - například stále relativně málo známý neuromarketing.

Neuromarketing

Neuromarketing je jen marketing, který při komunikaci se spotřebitelem využívá vědecké poznatky o fungování lidského mozku. Přináší řešení na otázku: Jak se dá informace o produktu efektivně doručit do hlav spotřebitelů? To může pro spotřebitele znamenat, že je osloví méně reklam, které jsou účinnější. Neuromarketing hledá odpovědi na otázku: Jak má vypadat reklama a co má obsahovat, aby si ji lidé snadno a rychle zapamatovali? To zase může spotřebitelům usnadnit život při naplňování jejich potřeb, protože si bez velké námahy zapamatují řešení, které je osloví. 

Účinné triky obchodníků

Jedno z obchodnických umění je tvorba cenových rámců a akcí, tedy různých typů slev. Ale jsou i jiné, méně známé triky. Například v nákupních centrech nás může zpomalit pomalá hudba a čím déle jsme v obchodě, tím více peněz utratíme. Čerstvé květiny při vstupu do hypermarketu v nás mohou evokovat, že i zelenina ve vedlejší regálu je čerstvá.

Zoufalí lidé dělají špatná rohodnutí

Pokud si myslíte, že šťastná tvář odbrzdí spotřebitele, tak to je mýtus. Lidé, kteří jsou pod vlivem negativních emocí, dělají více nevýhodných rozhodnutí, než ti šťastní. Tonoucí se stébla chytá. Zkrátka, nešťastní lidé dělají zoufalá rozhodnutí, protože negativní emoce ochromují varovný systém, který nás má varovat před špatným rozhodnutím.

Nakupujte, když jste šťastní

Pokud chcete výhodně nakoupit, nakupujte, když jste šťastní! Pokud jste nešťastní, rozhodnutí a nákupy odložte na další den.

Je to v nás

Lidé nakoupí, pokud podnět osloví jejich chamtivost, pýchu nebo strach, ale to už je o charakteru každého z nás. Marketing ani neuromarketing nás nezmění, protože osloví jen to, co je již v nás!

comments powered by Disqus


Podobné články


Chcete omládnout o několik let? Jde to snadněji, než jste si mysleli!

Mládí není věčné, ale na druhou stranu, proč si neubrat pár let? Každé ženě středního věku se občas stane,...
více...

Hledání partnera na celý život je někdy dlouhodobá záležitost, ale vytrvejte!

Život single je na první pohled jednodušší, ale není dobré v něm dlouho setrvávat. Když už jste se nabažili...
více...

Hormon lásky redukuje váhu a posiluje charitativní cítění

Hormony lásky pomáhají ke spokojenému životu a dokonce i ke štíhlejší postavě. Nevěříte? Poradíme vám,...
více...

Doteky, objímání a stisk ruky - tři zázračné ingredience nejen duševního zdraví

Dotyk dělá s lidmi divy. A lidé, kteří tvrdí, že nepotřebují lidské teplo, neříkají pravdu. Málo se...
více...

Šest účinných druhů cvičení, která pomáhají snížit hladinu cholesterolu

Máte vysokou hladinu "špatného" cholesterolu? Většinou změna jídelníčku nestačí a už vám doktor hrozí...
více...

Každý chce výhodně nakoupit, kde nakoupit ve slevě?

Nikdo z vás by ani při dostatečně velkém času stráveným pátráním v rámci svého okruhu známých nenašel...
více...

Trénink mozku zlepší paměť a ušetří vám zbytečné kroky

Zapomínáte a máváte nad tím rukou, že to patří k vašemu věku? Ale to vůbec není o věku! Někdy je prostě...
více...

Životopis, to není jen kus papíru, ale přímá cesta k vysněnému zaměstnání

Napsat životopis, tak aby zaujal, to není jen stáhnout něco z internetu a doplnit tam své iniciály. S odeslaným...
více...

Odborná prohlídka města zdarma? Zkuste free walking tour!

Cestujete na vlastní pěst a chcete se o cizím měste dozvědět něco víc? Zúčastněte se odborné prohlídky...
více...

Příprava na pracovní pohovor, který povede k získání vysněné práce

Získat dobrou práci, to vyžaduje nejen dobré a odpovídající vzdělání, ale i mnoho dalších, zdánlivých...
více...