Sleva - zázračné slovo, které tak rádi posloucháme

Proč tak rádi slyšíme na slov sleva, akce a podobné výrazy? Bojíme se manipulace ze stran obchodníků, ale oni jen dokáží dovedně zahrát na struny, které jsou nám občas tak blízké...

sleva, black friday, úspora, peníze, lidé, myšlení

Černý pátek - Black friday

Slovo "sleva" na nás stále působí magicky, ale na zvýšení prodeje zboží nebo služeb je dnes k dispozici i sofisitikovanejší přístup - například stále relativně málo známý neuromarketing.

Neuromarketing

Neuromarketing je jen marketing, který při komunikaci se spotřebitelem využívá vědecké poznatky o fungování lidského mozku. Přináší řešení na otázku: Jak se dá informace o produktu efektivně doručit do hlav spotřebitelů? To může pro spotřebitele znamenat, že je osloví méně reklam, které jsou účinnější. Neuromarketing hledá odpovědi na otázku: Jak má vypadat reklama a co má obsahovat, aby si ji lidé snadno a rychle zapamatovali? To zase může spotřebitelům usnadnit život při naplňování jejich potřeb, protože si bez velké námahy zapamatují řešení, které je osloví. 

Účinné triky obchodníků

Jedno z obchodnických umění je tvorba cenových rámců a akcí, tedy různých typů slev. Ale jsou i jiné, méně známé triky. Například v nákupních centrech nás může zpomalit pomalá hudba a čím déle jsme v obchodě, tím více peněz utratíme. Čerstvé květiny při vstupu do hypermarketu v nás mohou evokovat, že i zelenina ve vedlejší regálu je čerstvá.

Zoufalí lidé dělají špatná rohodnutí

Pokud si myslíte, že šťastná tvář odbrzdí spotřebitele, tak to je mýtus. Lidé, kteří jsou pod vlivem negativních emocí, dělají více nevýhodných rozhodnutí, než ti šťastní. Tonoucí se stébla chytá. Zkrátka, nešťastní lidé dělají zoufalá rozhodnutí, protože negativní emoce ochromují varovný systém, který nás má varovat před špatným rozhodnutím.

Nakupujte, když jste šťastní

Pokud chcete výhodně nakoupit, nakupujte, když jste šťastní! Pokud jste nešťastní, rozhodnutí a nákupy odložte na další den.

Je to v nás

Lidé nakoupí, pokud podnět osloví jejich chamtivost, pýchu nebo strach, ale to už je o charakteru každého z nás. Marketing ani neuromarketing nás nezmění, protože osloví jen to, co je již v nás!

comments powered by Disqus


Podobné články


Odborná prohlídka města zdarma? Zkuste free walking tour!

Cestujete na vlastní pěst a chcete se o cizím měste dozvědět něco víc? Zúčastněte se odborné prohlídky...
více...

Příprava na pracovní pohovor, který povede k získání vysněné práce

Získat dobrou práci, to vyžaduje nejen dobré a odpovídající vzdělání, ale i mnoho dalších, zdánlivých...
více...

Hledáte parťáka na dovolenou? Neberte s sebou následující typy!

Jste singl, váš partner s vámi nechce nebo nemuže cestovat a hledáte parťáka na vysněnou dovolenou? A uvědomili...
více...

Stáří je úžasná etapa života, kterou je třeba si náležitě vychutnat

Nikdo netouží po stáří, ale na druhou stranou rezignovat, to není ta správná cesta. Jsou staří lidé, kterým by...
více...

Co nás žene dopředu?

Hledáte smysl svého života? Připadá vám, že se hodně snažíte a výsledek není srovnatelný s ostatními? Ale to...
více...

Test, který přeprogramuje nezdary na štěstí

Jste ve fázi, kdy máte pocit, že se vám nic nedaří? Zoufáte si a zabředáváte do začarovaného kruhu? Jste...
více...

Jak přečkat dlouhou zimu ve skvělé náladě?

Zima je už docela dlouhá a ještě v našem podnebí nějaký čas pobude. Dochází vám energie a na dovolenou...
více...

Štěstí a pět kroků, které k němu vedou

Přejeme si štěstí, ale co to vlastně znamená? Pro někoho je štěstí vyhrát v loterii, pro jiného být zdravý...
více...

Deset rad, které oceníte ve zralém věku

Naše populace stárne a stárneme i my. Někdo lehce, někdo má z toho deprese a problémy. Se zralým věkem to je...
více...

Sny umožnují žít život, který má smysl

Mít sny i ve zralém věku? A proč ne! Snění nemusí být podmíněné věkem, i když v mladším věku máme...
více...